Boeken algemeen

donderdag 24 juli 2014

Vraag niet waarom (Loïs Elzinga #3) - Simone van der Vlugt

Na 'Aan niemand vertellen' en 'Morgen ben ik weer thuis' is dit het volgende deel van de Loïs Elzinga serie.
Alle drie de delen hebben een op zichzelf staande verhaallijn, maar ook een verhaallijn die door de delen heen doorloopt. In de boeken staat de 31-jarige Loïs, die als rechercheur bij de politie Alkmaar werkt, centraal.

In 'Vraag niet waarom' krijgt Loïs te maken met een aantal slachtoffers van messteken. Er lijkt geen motief te zijn en geen overeenkomst tussen de verschillende zaken.
Toch kan het geen toeval zijn. Loïs en haar collega's zetten alles op alles om de onderste steen naar boven de halen. Maar of ze uiteindelijk zo blij is met die onderste steen...

Ondertussen is Loïs meer met haar verleden bezig dan haar lief is. Op de vreemdste momenten denkt ze eraan terug. Erover praten doet ze niet graag. Alleen Onno weet af en toe wat uit haar los te krijgen.
Ook het zusje van Loïs, Tessa, speelt in dit verhaal weer een rol. Zo hebben zowel Tessa als Loïs last van een gluurder en voelt Loïs zich niet meer veilig in haar eigen huis.

Net als de vorige delen een verhaal dat mij verraste en waarin het einde anders was dan ik tijdens het lezen dacht. Van dat soort thrillers wil ik er wel meer.

Wat mij betreft 4 sterren voor Vraag niet waarom.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Vraag niet waarom
auteur: Simone van der Vlug
uitgeverij: Ambo/Anthos
ISBN: 9789041425782


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten